Ror

För bestående resultat

By admin, januari 30, 2014

Ett trevligt och effektivt superföretag! I nära samarbete med Nyköpingsföretaget Gecko Media har jag vid återkommande tillfällen arbetat med Tubman, som servar VVS-, VA- och Bygg- och anläggningsbranscherna med nisch- och specialprodukter samt ett brett sortiment av tillbehör. Tubman är svensk helagentur för St Gobain segjärnsrör och fick utnämningen Årets Superföretag av Veckans Affärer år 2007, 2008 och 2009.

Vi började vårt samarbete med att definiera värdegrunden i varumärkesplattformen. Företaget arbetade redan då med tydliga strategier och en mycket hållbar kvalitetsprodukt, där totalkostnaden talar för affär. Tagline blev som synes nedan ”Tubman – för bestående resultat.” När det gäller rörsystem talar vi inte om hållbarhet under de närmaste tio, eller tjugo åren. Vi talar i hundra- och hundrafemtioårsperspektiv. När vi talar om totalkostnad talar vi också om smidigheten i rörläggning, att markarbetet blir mindre krävande än när rör i alternativa material läggs, och att tidsåtgången blir kortare då rören inte behöver svetsas.

Samtidigt är innovativt tänkande, miljöomtanke, support och service viktiga frågor i branschen. Företaget är personligt, känner sina uppdragsgivare och leverantörer, har kontroll, engagemang och ordning. Kort sagt, jag gillar dem. Jag gillar deras produkter. Det är en heder att få arbeta med Tubman i Gustafsberg.

Under årens lopp har jag arbetat med annons- och produkttexter, pressmeddelanden samt en del material för webb och digitala presentationer. Nedan är en av våra annonser i sin helhet, Hemligheten med segjärnsrör, där Åsa Hedberg är AD och jag har arbetat som copywriter.

tubman_annons

 

What do you think?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *